- HISTORIA OLESZNA - Zainteresowanych historią naszej miejscowości zapraszamy do zapoznania się z opracowaniem HISTORIA OLESZNA przygotowanym przez pana Edwarda Karpińskiego. Warto również zapoznać się z opracowaniami dotyczącymi HISTORII SZKOŁY.
Betlejemskie Światło Pokoju 2019
„Musicie być mocni, drodzy bracia i siostry, mocą tej wiary, nadziei i miłości świadomej, dojrzałej, odpowiedzialnej, która pomaga nam podejmować ów wielki dialog z człowiekiem i światem na naszym etapie dziejów – dialog z człowiekiem i światem, zakorzeniony w dialogu z Bogiem samym: z Ojcem przez Syna w Duchu Świętym – dialog zbawienia”.
(Jan Paweł II, Kraków, 10 czerwca 1979 r.)
Naczelny kapelan ZHP hm Wojciech Jurkowski wyjaśnia: „Jakże aktualnie brzmią słowa świętego Jana Pawła II wypowiedziane na krakowskich Błoniach przed czterdziestu laty. Przesłanie papieża Polaka niech będzie inspiracją dla nas – harcerek i harcerzy Związku Harcerstwa Polskiego przekazujących po raz 29. Betlejemskie Światło Pokoju. To Światło dodaje nam odwagi i mocy, byśmy na nowo sięgnęli do korzeni naszej harcerskiej służby, które wywodzą się z uniwersalnych, kulturowych i etycznych wartości chrześcijaństwa. One uczą nas kochać Boga, ojczyznę i drugiego człowieka jako bliźniego. Dziś wiemy, że bez przypomnienia i zrozumienia tych wartości, nie potrafimy na nowo odkryć idei skautingu i twórczo wykorzystać dziedzictwa 100 lat służby Związku Harcerstwa Polskiego. Pośród nas mogą być mrok i ciemności, a jednak widzimy Światło: mały, nikły płomyk, który jest silniejszy od mroku, zdającego się być potężnym i niemożliwym do przezwyciężenia…”
Dzień Praw Dziecka w naszej szkole
20 listopada obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka. W tym szczególnym dniu dzieci na całym świecie jednoczą się i podejmują wiele działań.
Nasza szkoła również podjęła szereg działań poświęconych tej tematyce, organizując Szkolny Dzień Praw Dziecka.
Obchody tego wyjątkowego dnia rozpoczął apel szkolny przygotowany przez uczniów klasy IIIb pod kierunkiem wychowawczyni. Ponadto uczniowie klas najmłodszych wzięli udział w ciekawych zajęciach zorganizowanych przez panią pedagog. Celem zajęć było zapoznanie dzieci z ich prawami wynikającymi z Konwencji o Prawach Dziecka, a także zwrócenie uwagi na obowiązki dzieci. Uczniowie klas starszych poruszyli temat swoich praw i obowiązków podczas godzin wychowawczych. Adresaci akcji przystąpili, także do konkursu plastycznego, którego celem było wykonanie plakatu przedstawiającego prawa dzieci.
„Tomek Sawyer” w Domu Kultury we Włoszczowie
28 listopada bieżącego roku uczniowie klas szóstych wraz z opiekunami: p. Teresą Szczepańską i p. Bogusławą Tkaczyk-Omastą obejrzeli spektakl pt. ''Tomek Sawyer'' zrealizowany na podstawie powieści ''Przygody Tomka Sawyera'' autorstwa Marka Twaina. Widowisko przygotowali aktorzy Katolickiego Teatru Edukacji z Krakowa i zaprezentowali je w Domu Kultury we Włoszczowie.
Na scenie wystąpiło czworo aktorów, którzy wcielili się w role bohaterów powieści. Łącznikiem między widzami a artystami był dziennikarz, który prowadził dialog z publicznością. Z ogromną uwagą śledziliśmy grę aktorów. Może to była zasługa ich świetnej gry lub też współczesnego języka młodzieżowego, na który sztuka została przełożona.
Dużym atutem przedstawienia była interesująco wykonana scenografia, która „zmieniała nastrój” w zależności od oświetlenia.
Z całą pewnością warto było obejrzeć ten spektakl.
Julia Stolarczyk z klasy 6 A
Efekty szkolnej akcji "Dzieci - dzieciom"
W imieniu wszystkich organizatorów serdecznie dziękujemy uczniom i rodzicom za okazane serce. Jesteście wspaniali! To piękne, że potraficie się dzielić z tymi, którzy nie mają tyle szczęścia, by wychowywać się w pełnej rodzinie.
Jesteśmy naprawdę wzruszeni. Efekt końcowy przerósł nasze oczekiwania.
Dziękujemy!
REGULAMIN SZKOLNEGO KONKURSU BOŻONARODZENIOWEGO
- Kultywowanie miejscowych tradycji i obrzędów związanych z Bożym Narodzeniem.
- Zachowanie tradycji robienia stroików bożonarodzeniowych oraz ich prezentowanie jako elementu kultury chrześcijańskiej.
- Kształtowanie aktywnej i twórczej postawy uczniów wobec sztuki oraz tradycji kulturowej związanej z obrzędami okresu Bożego Narodzenia.
- Rozwijanie zainteresowań polskimi tradycjami bożonarodzeniowymi.
- Rozwijanie wrażliwości estetycznej dzieci i młodzieży.
- Prezentowanie osiągnięć artystycznych uczniów.
Uczestnicy:
Konkurs skierowany jest do uczniów szkoły podstawowej. Obejmuje trzy grupy wiekowe:
- Uczniowie z oddziałów przedszkolnych – bombka świąteczna.
- Uczniowie szkoły podstawowej klas: I – III - stroik.
- Uczniowie szkoły podstawowej klas: V – VIII - szopka.
Zrób sobie przerwę na szachy!
Zrób sobie przerwę na szachy! – zachęcają p. Iwona Kwaca i pan Edward Karpiński wraz z uczniami klasy III b wszystkich tych, którzy potrafią grać w szachy bądź chcą się nauczyć.
Gra w szachy nie tylko uczy logicznego, strategicznego myślenia, ale przede wszystkim kształtują u dzieci takie cechy jak: wiara we własne możliwości, cierpliwość, pamięć, właściwe zachowania w sytuacjach trudnych (radzenie sobie z wygraną i porażką), podejmowanie decyzji i branie za nie odpowiedzialności. Szachy uczą rywalizacji w duchu fair play.
Wszystkich zainteresowanych zapraszamy na pierwsze piętro przy sali 20 podczas każdej przerwy.
A zatem odłóż telefon, przyjdź i zagraj z nami w szachy!
Zachęcamy również do zapoznania się z materiałami szkoleniowymi:
Wybieramy najlepszą reklamę
W piątek 15.11.2019 r. pani Teresa Szczepańska zorganizowała na lekcji języka polskiego konkurs dla klasy Vb. Każdy uczeń musiał zaprojektować i własnoręcznie narysować plakat reklamowy.
Prace były anonimowe. Zostały one rozwieszone na tablicy i każdy z klasy mógł oddać głos na reklamę, która najbardziej mu się spodobała. Każdy mógł ocenić i wybrać trzy prace. Pomysły były przeróżne. Uczniowie włożyli wiele wysiłku i stworzyli piękne, kolorowe i zabawne projekty. Reklamy udały się znakomicie i wywołały mnóstwo uśmiechu. Pojawił się telefon za pół ceny, portfel na hasło, najmniejszy głośnik świata czy wycieczka na bezludną wyspę za 99 zł. Wszyscy bawili się znakomicie, oceniając i wybierając najlepszą reklamę.
Konkurs wygrała Ewelina Gwóźdź, która stworzyła bardzo zabawną reklamę mleka, które doda ci skrzydeł. Wszyscy uczniowie otrzymali punkty na plus, a wygrani zostali nagrodzeni bardzo dobrymi ocenami z języka polskiego.
Dzień Praw Dziecka
"Młody człowieku! To nie zabawa - masz prawo wiedzieć, jakie masz prawa. Na samym wstępie, uwierz z ochotą, że jesteś młodą, ludzką istotą. Nikt nie ma prawa bić Cię, wyzywać, szturchać, obrażać lub Ci ubliżać, możesz się uczyć i bez wątpienia rozwijać talent i uzdolnienia.”
20 listopada to dzień szczególny, gdyż obchodzony jest jako Światowy Dzień Praw Dziecka. Z tej okazji w naszej szkole od kilku lat podejmowane są działania, które mają na celu pogłębić wiedzę dzieci na temat ich praw, uwrażliwić na łamanie praw dziecka w innych krajach, zwrócić uwagę na obowiązki dzieci.
Zapraszamy całą społeczność szkolną do włączenia się w następujące działania:
- Lekcje wychowawcze na temat praw dziecka.
- Zajęcia z panią pedagog w kl. I-III.
- Udział w apelu szkolnym przygotowanym przez uczniów kl. IIIB.
- Konkurs pod hasłem: „Mam prawo znać swoje prawa”.
Zapoznaj się z regulaminem konkursu - kliknij.
Organizatorki: p. A. Nowicka, p. I. Kwaca