Podsumowanie projektu :”Indywidualizacja nauczania i wychowania klas I-III w Gminie Krasocin”
Projekt dotyczył wyrównywania szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenia różnic w jakości usług edukacyjnych. Był realizowany od 14.02.2011 r. do dnia 21.06.2013 r.
Dofinansowanie projektu z Kapitału Ludzkiego wyniosło 214.591,29 zł. W ramach tego projektu były prowadzone zajęcia edukacyjne dla dzieci z klas I-III oraz zostały zakupione pomoce naukowe i drobny sprzęt (np. laptop z oprogramowaniem).
W sumie w zajęciach w Olesznie wzięło udział 60 dzieci z klas I-III. Obsługiwało projekt 6 nauczycieli. Koszty ogółem wyniosły 36264 zł.
W ramach projektu realizowano poniższe działania:
Działanie nr 1
Wyposażenie w materiały dydaktyczne sal, w których prowadzone są zajęcia z uczniami i uczennicami klas I-III.
Działanie nr 2
Realizacja zajęć dodatkowych wspierających indywidualizację procesu dydaktycznego, na podstawie opracowanych przez zespół nauczycieli obu naszych szkół programów indywidualizacji:
- zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej – 1 grupa (10 dzieci),
- zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji – 3 grupy po 8 dzieci,
- zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych – 2 grupy po 8 dzieci,
- zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych w kierunku mat.-przyr. - 1 grupa (10 dzieci).
W sumie w zajęciach wzięło udział 60 dzieci.
Ponadto w ramach projektu wszystkie dzieci objęte były pomocą pedagogiczną. W ramach pomocy skierowanej do wszystkich dzieci zostały zorganizowane warsztaty uczące postaw wzajemnego szacunku wobec siebie, a także unikania przemocy.
W projekcie osiągnięte zostały następujące rezultaty:
- wyrównanie szans edukacyjnych dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- poprawa jakości i efektywności oddziaływań terapeutycznych i edukacyjnych uczniów i uczennic objętych wsparciem,
- poprawa efektów kształcenia uczniów i uczennic,
- wzrost kompetencji w zakresie myślenia/matematycznego oraz umiejętności społecznych,
- skuteczna i efektywna realizacja nowej podstawy programowej.
Rezultaty mierzone były za pomocą wywiadów i testów kompetencyjnych.