Get Adobe Flash player

Podsumowanie projektu :”Indywidualizacja nauczania i wychowania klas I-III w Gminie Krasocin”

Projekt dotyczył wyrównywania szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenia różnic w jakości usług edukacyjnych. Był realizowany od 14.02.2011 r. do dnia 21.06.2013 r.

Dofinansowanie projektu z Kapitału Ludzkiego wyniosło 214.591,29 zł. W ramach tego projektu były prowadzone zajęcia edukacyjne dla dzieci z klas I-III oraz zostały zakupione pomoce naukowe i drobny sprzęt (np. laptop z oprogramowaniem).
W sumie w zajęciach w Olesznie wzięło udział 60 dzieci z klas I-III. Obsługiwało  projekt  6 nauczycieli. Koszty ogółem wyniosły 36264 zł.

W ramach projektu realizowano poniższe działania:

Działanie nr 1

Wyposażenie w materiały dydaktyczne sal, w których prowadzone są zajęcia z uczniami i uczennicami klas I-III.

Działanie nr 2

Realizacja zajęć dodatkowych wspierających indywidualizację procesu dydaktycznego, na podstawie opracowanych przez zespół nauczycieli obu naszych szkół programów indywidualizacji:

  • zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej – 1 grupa (10 dzieci),
  • zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji – 3 grupy po 8 dzieci,
  • zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych – 2 grupy po 8 dzieci, 
  • zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych w kierunku mat.-przyr. - 1 grupa (10 dzieci).  

W sumie w zajęciach wzięło udział 60 dzieci.

Ponadto w ramach projektu wszystkie dzieci objęte były pomocą pedagogiczną. W ramach pomocy skierowanej do wszystkich dzieci zostały zorganizowane warsztaty uczące postaw wzajemnego szacunku wobec siebie, a także unikania przemocy.

W projekcie osiągnięte zostały  następujące rezultaty:

  • wyrównanie szans edukacyjnych  dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
  • poprawa jakości i efektywności oddziaływań terapeutycznych i edukacyjnych  uczniów i uczennic objętych wsparciem,
  • poprawa efektów kształcenia  uczniów i uczennic,
  • wzrost kompetencji w zakresie myślenia/matematycznego oraz umiejętności społecznych,
  • skuteczna i efektywna realizacja nowej podstawy programowej.

Rezultaty mierzone były za pomocą  wywiadów i testów kompetencyjnych.

 

 

UCZESTNICZYMY W PROJEKCIE "PRACOWNIE KOMPUTEROWE DLA SZKÓŁ" WSPÓŁFINANSOWANYM PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ