Get Adobe Flash player

Wielka Majówka: „ Wycieczka nad Morze Bałtyckie"

Już po raz trzeci na zaproszenie Harcerskiego Klubu Turystyki Pieszej „ Dreptak" gościliśmy nad naszym Morzem Bałtyckim. Uczestnikami wycieczki byli harcerze z 34 Drużyny Harcerskiej w składzie: Żaneta Lis - kl. IV, Paweł Szyndler - kl. IV, Szymon Lipniak - kl. IV, Manuela Ziental - kl. V, Marcin Piorun - kl. IV, Krzysztof Maciejczyk - kl. V, Nina Lichosik - kl. VI, Karolina Drej - kl. VI, Izabela Lipniak - kl. IG, Agnieszka Barcińska - kl. IG, Paulina Jamróz - kl. IG, Izabela Hernes - kl. IG, Anna Wertka - kl. IG.

Opiekę nad grupą sprawowały: dh Anna Resiak i p. Mariola Kamińska.

28.04.2006 r - busem pojechaliśmy do Kielc. Przez 12 godzin jechaliśmy pociągiem do Koszalina. Cóż to za długa podróż. W pociągu tłok, bo to długi weekend majowy. Mając rezerwację przedziałów czuliśmy się pewni i w miarę komfortowo.

29.04.2006 r. - na dworcu PKP w Koszalinie czekał na nas dh Mietek. Zawiózł nas szkolnym Gimbusem do swojego zakładu pracy tj. Straży Pożarnej w Koszalinie. Pokazał nam wyposażenie samochodów strażackich. Potem zabraliśmy materace i pojechaliśmy na miejsce stałego" biwakowania", tj. harcówki w Świeszynie. Po zagospodarowaniu się wyjechaliśmy do Mielna. Zwiedziliśmy przystań rybacką, spacerowaliśmy brzegiem morza. Byto to pierwsze spotkanie z naszym Morzem Bałtyckim. Dh Mietek zafundował wszystkim pyszny obiad.

30.04.2006r. - rano byliśmy na Mszy Świętej w Kościele. Potem pojechaliśmy do Tychowa, gdzie oglądaliśmy ogromny głaz narzutowy - „Tryglaw" - przetransportowany przez lądolód skandynawski w plejstocenie. W miejscowej restauracji jedliśmy zgodnie z wyborem frytki, zapiekanki, pizzę, hamburgery. Z Tychowa spacerkiem przeszliśmy do Trzebiszyna, skąd dh Mietek zawiózł nas do Slrzekęcina. W tej miejscowości zobaczyliśmy dwa pałace: „ Biały " i „ Bursztynowy " oraz przepiękne ogrody wokół nich.

1.05.2006 r. - wyjazd do Międzyzdrojów. Obok hotelu Amber Baltic przeszliśmy Promenadą Gwiazd. Każdy miał okazję przyłożyć swoją dłoń do odciśniętej dłoni wybranej przez siebie polskiej gwiazdy np. Cezarego Pazury, Grażyny Szapołowskiej. W Międzyzdrojach zwiedziliśmy także Muzeum Przyrodnicze Wolińskiego Parku Narodowego. Podziwialiśmy zachowania żywych okazów np. dzika, żubra, w rezerwacie pokazowym „Żubrowisko" oddalonym ok.2 km od Międzyzdrojów. W tym dniu zajechaliśmy także do Trzęsacza - największej atrakcji masowej turystyki na wybrzeżu. W XIII w wybudowano tu kościół w odległości ok. 2 km od morza. Obecnie zachowała się tylko ruina ściany południowej (reszte kościoła „ pochłonęło morze". Jest to przykład niszczącego działania wód morskich powodujących osuwanie się klifu. Niemałą atrakcją turystyczną dla nas była stojąca na wysokim klifie latarnia morska w Niechorzu. Ma ona 45m wysokości i zasięg 23 mil morskich. Aby wejść na taras widokowy musieliśmy pokonać 180 schodów.

2.05.2006 r. - zwiedzamy Darlówko i Darłowo. Największą atrakcją Darłówka jest jedyny w Polsce rozsuwany most wybudowany w latach 80 XIX wieku. Obok widzieliśmy błękitny budynek obsługi mostu. Spotkaliśmy tu się przypadkowo ze znanym aktorem Maciejem Wilewskim, czyli „ Osa,, z serialu Plebania. Nie chciał pozować do zdjęć, wyjątkowo sprawił przyjemność tylko malutkiej Oli. Tu w Darłówku jest też basen, o wiele większy od naszej „ Perły" w Nowinach. Chętni kąpali się w nim aż dwie godziny. W Darłowie spacerowaliśmy . po rynku, gdzie stoi barokowy ratusz z XVIII w. Przed ratuszem jest fontanna z pomnikiem rybaka z 1919 r. Niedaleko rynku stoi gotycki kościół Mariacki, w którym też byliśmy.

To ostatni dzień naszej wycieczki. Trudno się rozstać z morzem. Ale jak koniec, to koniec. Pozostaną nam miłe wspomnienia. Mamy jednak nadzieję, że p. Resiak jak tylko będzie można to zorganizuje kolejny „ wypad" nad Bałtyk. Przemiłemu dh Mietkowi i jego „załodze" wielkie dzięki za super przyjęcie i tyle atrakcji w tak krótkim czasie.

Uczestnicy wycieczki

UCZESTNICZYMY W PROJEKCIE "PRACOWNIE KOMPUTEROWE DLA SZKÓŁ" WSPÓŁFINANSOWANYM PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ