Get Adobe Flash player

Ogólnopolski zlot Klubów 4 H w Bratoszewicach

W dniach 22-24 czerwca 2012 r. odbył się ogólnopolski zlot klubów 4-H w Łódzkim Ośrodku Doradztwa Rolniczego  w Bratoszewicach.

Po drodze zatrzymaliśmy się na Sielpi. Każdy z nas świetnie się bawił. Po dojechaniu na miejsce zjedliśmy pyszny obiad i uczestniczyliśmy w zabawach  zorganizowanych przez  harcerzy z Sochaczewa. Jedną z głównych atrakcji były wspólne integracyjne zabawy z honorowymi gośćmi z Ameryki. Bawiliśmy się doskonale. Nasi opiekunowie - pan Andrzej Kowalczyk i pani Mariola Kamińska zabawiali nas też swoimi tańcami. Na placu na którym się znajdowaliśmy był plac zabaw. Wszyscy bawiliśmy się jak małe dzieci.

Następnego dnia pojechaliśmy zaprezentować nasz klub 4-H. Podczas zlotu ogłoszono  wyniki krajowego konkursu ,,WIEM, CO JEM” na najlepszą akcję promocyjną produktów zbożowych. Klub 4-H ,,Olszynki” z Zespołu Placówek Oświatowych w Olesznie zdobył pierwsze miejsce i otrzymał  puchar  Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a od Marszałka Województwa Łódzkiego wspaniałe nagrody rzeczowe.

W konkursie  na ciekawe i atrakcyjne stoisko klubów 4-H komisja konkursowa przyznała nam trzecie miejsce. W naszej pracy  konkursowej pod kierunkiem naszych liderów  p. Marioli Kamińskiej  i p. Andrzeja Kowalczyka, zwróciliśmy uwagę na spożycie produktów zbożowych i ich znaczenie w żywieniu człowieka. Przekazaliśmy rady, jak wybrać odpowiednie, pełnowartościowe i zdrowe produkty zbożowe. Od naszych mam, babć nauczyliśmy  się przyrządzać potrawy, ciasta z udziałem mąki, kasz. Promując gotowe produkty, chcieliśmy ocalić od zapomnienia  smaki  tradycyjnych i regionalnych potraw.

Szczególne podziękowania kierujemy do – właścicieli piekarni -  p. Ziółkowskich , którzy wsparli nasze działania przygotowując wspaniale upieczony wiejski bochen chleba. Był   ozdobą naszego stoiska, a jego wspaniałe walory smakowe zachwalali uczestnicy zlotu.  Nasz Klub zaprezentował przybyłym gościom scenkę teatralną pt. „Segregacja śmieci u Krawczyków”. Wszyscy byli zachwyceni. Nasi chłopcy grali w grę o nazwie „ Mega Kostka” i braliśmy w wielu  innych zabawach. Braliśmy udział w warsztatach plastycznych, na których każdy z nas mógł własnoręcznie wykonać z różnego materiału napis "Euro 2012". Każda grupa dostała swojego przewodnika po Wojewódzkiej Wystawie Zwierząt Hodowlanych

Nasz kolega Sebastian Gusta kupił sobie królika na Targach  Zwierząt Hodowlanych. Wieczorem pojechaliśmy do szkoły w Głownie, w której spaliśmy. W zieloną noc każdy z nas został wysmarowany pastą do zębów. Nie zapomnieliśmy o naszym nowym koledze Henio – Królik. On także został posmarowany pastą .

W  niedzielę  przyszedł czas na wyjazd do domu, lecz to nie był koniec naszej wycieczki. W nagrodę za nasze dobre zachowanie pojechaliśmy do Łódzkiej Manufaktury i mieliśmy okazję posiedzieć w klubie kibica na bardzo wygodnych fotelach o kształcie piłki. Następnie uczestniczyliśmy we Mszy Świętej  w Kościele o  stylu gotyckim.

Tej wycieczki na pewno nie zapomnimy do końca życia. Pełni wrażeń do domów dotarliśmy ok. godz. 17:00.

UCZESTNICZYMY W PROJEKCIE "PRACOWNIE KOMPUTEROWE DLA SZKÓŁ" WSPÓŁFINANSOWANYM PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ