Witaj na naszej stronie

KLASA SZÓSTA

Get Adobe Flash player

Byliśmy na wycieczce w Częstochowie

W środę, 18 stycznia 2012 r. razem z uczniami klasy piątej i szóstej wybraliśmy się na wycieczkę do Częstochowy. Pojechaliśmy tam, aby obejrzeć spektakl teatralny pod tytułem „Tajemniczy ogród”, zwiedzić częstochowskie muzea oraz zobaczyć Jasną Górę.

Odjazd spod szkoły miał nastąpić o godzinie 7:30. Jednak mieliśmy małe opóźnienie spowodowane kontrolą autokaru przez Policję. Podróż upłynęła bardzo szybko i po dwu godzinach byliśmy już pod Teatrem im. Adama Mickiewicza w Częstochowie.

Spektakl był bardzo ciekawy. Poznaliśmy historię panienki Mary i jej nowych przyjaciół: Marty, Dicka, Colina, ogrodnika Bena i małego ptaszka gila. Bardzo podobały nam się dekoracje, muzyka, stroje aktorów i ich piosenki. Zachwycił nas również budynek teatru.

Następnie zwiedzaliśmy Muzeum Częstochowy znajdujące się w Ratuszu. Zobaczyliśmy tam wiele ciekawych eksponatów związanych z historią tego miasta. Odwiedziliśmy także drugie muzeum, gdzie zobaczyliśmy najpiękniejsze motyle na świecie. Była tam również sala poświęcona malarstwu. Obrazy również nam się spodobały.

Potem zrobiliśmy sobie chwilę przerwy na obiad w KFC.

Najedzeni ruszyliśmy na Jasną Górę. Tam najpierw obejrzeliśmy „żywą szopkę”. Udało nam się nawet pogłaskać oślicę Emilkę oraz barana. Byliśmy zauroczeni pięknymi szopkami, ich kolorowym wystrojem, cudownymi postaciami. Zobaczyliśmy również wystawę choinek ubranych przez uczniów szkół częstochowskich. Podziwialiśmy bardzo pomysłowe ozdoby choinkowe z papieru, płyt CD, makaronu, kubków z jogurtu, waty, itp.

Na koniec weszliśmy do kościoła, przed cudowny ołtarz Matki Boskiej Częstochowskiej, gdzie się pomodliliśmy. Potem podziwialiśmy wystrój kościoła.

Ostatnim punktem wycieczki były zakupy pamiątek. Każdy kupił sobie jakiś drobiazg. Potem udaliśmy się do autobusu i pojechaliśmy do Oleszna. Tym razem droga się nam nieco dłużyła, bo byliśmy już trochę zmęczeni. Na miejscu byliśmy około godziny 17:30.

Bardzo dziękujemy organizatorom wycieczki, zwłaszcza naszemu Panu Wychowawcy Edwardowi Karpińskiemu.

Tutaj można zobaczyć zdjęcia z wycieczki

Koło redakcyjne klasy czwartej.

UCZESTNICZYMY W PROJEKCIE "PRACOWNIE KOMPUTEROWE DLA SZKÓŁ" WSPÓŁFINANSOWANYM PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ