- HISTORIA OLESZNA - Zainteresowanych historią naszej miejscowości zapraszamy do zapoznania się z opracowaniem HISTORIA OLESZNA przygotowanym przez pana Edwarda Karpińskiego. Warto również zapoznać się z opracowaniami dotyczącymi HISTORII SZKOŁY.
Harmonogram egzaminu ósmoklasisty
Nowy termin egzaminu.
Zgodnie z informacją MEN, egzamin ósmoklasisty potrwa od 16 do 18 czerwca. Termin dodatkowy odbędzie się od 7 do 9 lipca. Wyniki egzaminu ósmoklasiści poznają do 31 lipca.
Informacja o wynikach rekrutacji uczniów i wychowanków
Na stronie BIP naszej szkoły zamieściliśmy informacje o wynikach rekrutacji, tj.:
- listę dzieci przyjętych do Samorządowego Przedszkola w Olesznie.
- listę rezerwową kandydatów do Samorządowego Przedszkola w Olesznie,
- listę dzieci przyjętych do oddziału przedszkolnego „0” przy Szkole Podstawowej im. Armii Krajowej w Olesznie,
- listę dzieci przyjętych do klasy I Szkoły Podstawowej im. Armii Krajowej w Olesznie.
Rodzice lub prawni opiekunowie dzieci zakwalifikowanych do Samorządowego Przedszkola w Olesznie na rok szkolny 2020/2021 zobowiązani są do pisemnego potwierdzenia woli przyjęcia do przedszkola na rok szkolny 2020/2021 w terminie do 20.04.2020 roku. Druki potwierdzenia woli znajdują się na stronie BIP Szkoły Podstawowej im. Armii Krajowej w Olesznie. Niepodpisanie potwierdzenia woli przez rodziców lub prawnych opiekunów dziecka jest równoznaczne z rezygnacją uczęszczania dziecka do przedszkola, skreśleniem go z listy przyjętych i przyjęciem kolejnego dziecka z rezerwowej listy oczekujących na miejsce w przedszkolu.
Ze względu na stan pandemii koronawirusa prosimy Państwa, aby potwierdzenie woli przyjęcia dziecka do przedszkola przesłać na e-mail szkoły: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dnia 20.04.2020 roku. Po powrocie do szkoły dokumenty uzupełnimy w wersji papierowej.
Anna Resiak
Jak motywować dziecko do systematycznej nauki poza szkołą?
Nie wszystkie dzieci chętnie zabierają się do nauki. Znaczna grupa dzieci zwleka z odrabianiem lekcji, odkłada szkolne obowiązki na później, z niezadowoleniem siada do książek.
Oczywiście każde dziecko jest inne i inne metody będą najlepiej się sprawdzać przy wspieraniu jego motywacji do nauki, ale jest kilka uniwersalnych sposobów, z których możemy korzystać.
- Dobra organizacja czasu nauki. To, co pomaga dziecku zmobilizować się do pracy, nie tylko najmłodszym to dobra organizacja czasu nauki. Bardzo ważny jest stabilny harmonogram. Pomóżmy dziecku zabrać się do lekcji. Zaplanujmy z nimi dzień tak, by w miarę możliwości odrabiało lekcje o stałej porze. Nie bez znaczenie jest także miejsce, w którym dzieci „siadają” do nauki. Ważne jest aby było to miejsce, w którym jest cicho i spokojnie, gdzie dziecko może się skoncentrować i nic go nie rozprasza, nie gra radio, telewizor jest wyłączony. Przed przystąpieniem do nauki dobrze jest przygotować z dzieckiem niezbędne pomoce tj. książki, zeszyty, przybory do pisania, tak aby później nie trzeba było przerywać pracy. Nauczmy dzieci także najbardziej skutecznego sposobu odrabiania lekcji tj. aby rozpoczynali pracę od tych zadań, które są dla nich najtrudniejsze. Pamiętajmy, że wypoczęty umysł pracuje sprawniej dlatego wskazane jest również rozdzielanie materiału na krótsze partie i włączanie przerw.
Jak zorganizować dzieciom warunki do nauki w domu?
DROGI RODZICU!
Ze względu na czas kwarantanny przed nami wszystkimi duże wyzwanie, jakim jest zorganizowanie naszym dzieciom zdalnej nauki w domu. Pamiętajmy, że to nie jest czas wolny! Szkoła przechodzi na system nauczania zdalnego, nauczyciele pracują w domach, a nauka zdalna będzie podlegała ocenianiu.
Samodzielna nauka w domu wymaga bardzo dużej samodyscypliny ze strony ucznia oraz przygotowania odpowiednich warunków pracy. Jak wspierać dziecko w tym trudnym zadaniu i pomóc mu zorganizować pracę w domu?
1. Zorganizuj swojemu dziecku miejsce pracy!
Odpowiednio przygotowane miejsce pracy to bardzo ważny element podczas organizowania samodzielnej nauki. Przygotuj w pokoju dziecka lub innym dogodnym miejscu biurko bądź stół przeznaczone wyłącznie do nauki. Zadbaj o to aby na biurku, przy którym będzie pracować Twoje dziecko znalazły się tylko rzeczy niezbędne do nauki. Książka, zeszyt, ćwiczenia, przybory szkolne, komputer - jeśli jest potrzebny na czas rozwiązywania lekcji.
2. Udostępnij komputer z dostępem do Internetu!
Zdalne nauczanie - informacja dla uczniów
Drodzy Uczniowie.
- Od dnia 25 marca do 10 kwietnia organizowane jest kształcenie z wykorzystaniem metod i technik na odległość. Oznacza to wykorzystanie w procesie edukacji wszelkich dostępnych środków komunikacji, które nie wymagają osobistego kontaktu ucznia z nauczycielem, a także możliwość skorzystania z materiałów edukacyjnych wskazanych przez nauczyciela.
- Udział w zdalnym nauczaniu jest realizacją obowiązku szkolnego, z czego wynika konieczność codziennego wykonywania przez Was zlecanych przez nauczycieli zadań oraz kontaktowania się z nauczycielami, zgodnie z ustalonymi przez nich zasadami. Na tej podstawie odnotowywana będzie frekwencja uczniów na poszczególnych zajęciach edukacyjnych.
- Potwierdzeniem Waszego udziału w poszczególnych zajęciach będą przede wszystkim:
- odesłane, na wskazany przez nauczyciela adres poczty elektronicznej lub przez moduł wiadomości w dzienniku, prace uczniów, np. karty pracy, zdjęcia, krótkie sprawozdania, itp.
- zarejestrowana aktywność ucznia na wskazanych przez nauczyciela platformach edukacyjnych,
- udział w zajęciach prowadzonych przy pomocy komunikatorów internetowych online lub grup na portalach społecznościowych,
- inne formy zdalnej komunikacji uzgodnione przez nauczyciela z uczniami i rodzicami, np. dziennik elektroniczny, telefon, rozmowy video.
Zdalne nauczanie - informacja dla rodziców
Szanowni Rodzice.
- Od dnia 25 marca do 10 kwietnia organizowane jest kształcenie z wykorzystaniem metod i technik na odległość. Oznacza to wykorzystanie w procesie edukacji wszelkich dostępnych środków komunikacji, które nie wymagają osobistego kontaktu ucznia z nauczycielem, a także możliwość skorzystania z materiałów edukacyjnych wskazanych przez nauczyciela.
- Udział w zdalnym nauczaniu jest realizacją obowiązku szkolnego, z czego wynika konieczność codziennego wykonywania przez ucznia zlecanych przez nauczycieli zadań oraz kontaktowania się z nauczycielem, zgodnie z ustalonymi przez nich zasadami. Na tej podstawie odnotowywana będzie frekwencja uczniów na poszczególnych zajęciach edukacyjnych.
- Potwierdzeniem udziału ucznia w poszczególnych zajęciach będą przede wszystkim:
- odesłane, na wskazany przez nauczyciela adres poczty elektronicznej lub przez moduł wiadomości w dzienniku, prace uczniów, np. karty pracy, zdjęcia, krótkie sprawozdania, itp.
- zarejestrowana aktywność ucznia na wskazanych przez nauczyciela platformach edukacyjnych,
- udział w zajęciach prowadzonych przy pomocy komunikatorów internetowych online lub grup na portalach społecznościowych,
- inne formy zdalnej komunikacji uzgodnione przez nauczyciela z uczniami i rodzicami, np. dziennik elektroniczny, telefon, rozmowy video.
Jak rozmawiać z dziećmi o koronawirusie?
W tym trudnym czasie, kiedy wszyscy dyskutujemy o problemie koronawirusa, a programy informacyjne bombardują nas kolejnymi doniesieniami na temat rosnącego zagrożenia, pytania ze strony naszych dzieci są naturalną konsekwencją tego, co się dzieje wokół. Zachęcam, aby podejmować ten trudny temat w rozmowach z dziećmi, także tymi najmłodszymi.
Dzieci są bardzo dobrymi obserwatorami i niczym gąbka chłoną emocje dorosłych, szczególnie te negatywne. Jeżeli w związku z zaistniałą sytuacją sami będziemy pełni niepokoju, nasze dzieci również będą czuły strach. Jeżeli z tematu epidemii będziemy żartować, nasze dzieci poczują się potraktowane niepoważnie.
Powinniśmy porozmawiać z naszymi pociechami na temat tego, jak się teraz czują, wytłumaczyć im czym jest zagrożenie epidemiologiczne i w marę możliwości przekazać istotne wiadomości na temat tego, jak się chronić przed zakażeniem. Jeżeli chodzi o najmłodsze dzieci, to czasem bardziej przystępną formą na przekazanie poważnych treści jest przeczytanie bajki poruszającej problem. Polecam opowiadanie pt. „O wirusie, który nosił koronę” zamieszczone w załączniku. Apeluję o dużo cierpliwości, wytrwałości oraz wzajemne zrozumienie w tym niełatwym dla nas wszystkich czasie.
Bajka o wirusie, który nosił koronę.
Anna Nowicka - pedagog szkolny